Didim’de 2022 yılında turizm çalışmalarını değerlendirmek üzere, Didim Turizm Başkanı Mustafa Şentürk basın toplantısı düzenledi.

Didim Turizm Derneği binasın düzenlenen toplantıda Başkan Şentürk, Didim’in her anlamda sorunlarıyla ilgilendiğini ifade etti.
Şentürk, Didim’in eğlence sektöründe sıkıntılar olduğunu dile getirerek, “Deniz sporlarıyla ilgili sorunlar mevcuttu, kaymakam ile birlikte toplantı yaparak sorunlara çözüm bulmaya çalıştık. Geri kalan sorunlarla alakalı hep toplantılarımız oldu. Toplantıların sonucunda ise anladık ki Didim’in birlik beraberliğe ihtiyacı var. Burada biz otelcilerden iyi bir destek aldık. Biz sektörde ki sıkıntıları biliyoruz. Bizim sektörle ilgili bir sıkıntımız yok. Otel ve eğlence sektörüne bir sıkıntımız yok bizim. Bize gelen sorunları elimizden geldiğince çözmeye çalışıyoruz.” dedi.
Şentürk, Didim’in sadece eğlence sektörü ile değil, tüm sorunlar ile ilgilendiğini dile getirdi: “Turizm Derneği olarak biz 2022’nin başından beri , bütün oda başkanları ile ilgili Ticaret Odası, kent konseyi, esnaf kefalet, ziraat odası ve şoförler odası olarak biz her ay sistematik şekilde toplantı yaptık. Yani Turizm Derneği olarak Didim’in her alanı ile ilgilenirken tüm odalar birlikte hareket ediyoruz. Bu konumda Didim’in sorunlarını ele alıyoruz. Bu sorunlar nedir, ulaşım sorunları var, Bu konuyla alakalı büyükşehir daire başkanı ile konuşuyoruz. AYDEM ile bir sorun oluyor, AYDEM’e gidiyoruz. Deniz, sahiller ile ilgili balıkçılık, denizin kirliliği ve bir diğer olay ise deniz patlıcanı olayları sorunu ile ilgili birimlerle toplantı yaptık. Bir diğer yerden kamu kuruluşları ise kaymakam, vali, il tarım müdürlüğü, il sağlık müdürlüğü ve benzeri kamu kurumlardan birçok destek aldık, yaptığımız etkinliklerde bizi yalnız bırakmadılar. Kendilerine teşekkür ediyoruz” dedi.

“En İyi Stand Ödülü”
2022 yılında İzmir’de düzenlenen İzmir Uluslararası Turizm Fuar ve Kongresi’nde yaşananları anlattı: “Biz Didim Turizm Derneği olarak İzmir’de iki büyük fuara katıldık. İzmir’de geçen sene katıldığımız fuarda “En iyi Stant Ödülü”nü aldık. Biz orada Didim’in kültürel yapısını yansıtarak farklılık yarattık. Bu konumda Didim’de ki odalar bize destek verdi. Bu süreçte kaymakam Can Kazım Kuruca bizi yalnız bırakmadı. Bazı eleştiriler geliyor, bu fuarlara katılmak gerekli mi, diye.. Olay şu; Ege Bölgesinde eğer Marmaris, Bodrum, Fethiye, Çeşme, Kuşadası ve diğer bölgeler varsa, Didim’inde mutlaka olması gerek. Ancak baktım ki diğer stantları Kuşadası Ticaret Odası organize etmişti, Bodrum ticaret organize etmişti yani demek ki paraları, bütçeleri var. ifadelerini kullandı.

Şentürk, Didim Turizm Derneğini yalnız bırakmayan Kaymakam Can Kazım Kurucu’ya teşekkürlerini ileterek, “Biz tamamen kendi kendine yetmeye çalışan bir derneğiz. Bu sene ki stand için herkes, “En göze çarpan, farklılık yaratan Didim standı.” yorumu aldık. Kaymakam bey bizi hiç yalnız bırakmadı, buradan ona tekrar teşekkür ediyorum. Kaymakam beyi gerçekten tebrik ettim yani herkes orada olmazdı. Turizm müdürlüğü ile beraber devamlı olarak iletişim halindeyiz ve diğer kurumlarla da sürekli olarak toplantı yaptık, yapıyoruz. Jeoloji Mühendisi Odası başkanı Hasan Bey’de bize destek veriyor. Zaman zaman Hasan Beyle deprem bölgesi olan Didim hakkında görüşüyoruz.”

Şentürk açıklamasına şunları kaydetti:
“2022 yılı içerisinde 2 tane gece düzenledik. İki gece de turizm dayanışma adına gerçekleşti. Her iki gece içerisinde de 350 kişilik bir kalabalığımız oldu. Bu gecelerden toplanan yardımların hepsini İzmir’de ki fuar için harcadık. Biz bu fuar için toplam 40 bin TL para verdik. Belli bir noktadan sonra sırf kendi öz sermayemizden bir şeyler kattık. Murat Parmaksız bu konumda biz çok fazla destek oldu. Bu konumda da Murat Beye çok teşekkür ederim.

HER STANDTA VAR OLMAYA ÇALIŞIYORUZ.
İzmir fuarında bu sene çok fazla destek alamadık açıkçası. Sadece Ticaret Odasının bir sözü var, bu söz eğer ki yerine getirilirse bunu da Didim’i tanıtmak için kullanacağız. Bu sene yine EMİTT Fuarı var, biz çağırılsak da çağırılmasak da orada olacağız. Eskiden bize standartları Turizm Bakanlığı veriyordu Turizm Bakanlığı satın alıyor ve otellere vs. pazarlıyordu. Ama artık bu işi Türkiye Turizm Geliştirme Ajansı (TGA) yapıyor. TGA ile bu sene için tekrar bir dirsek temasına geçeceğiz gibi görünüyor.  Onun dışında yine Bulgaristan’da ki fuara katılacağız. Balkan pazarı bizim için çok önemli.

SEZONU ERKEN AÇIYORUZ
Diğer bir olay geçen sene Bodrum’a davet edildik. Orada İngiliz Jet2 ile toplantı da Ege Bölgesini turizm alanında nasıl daha da ileriye taşıyabiliriz diye konuştuk. Toplantı sonucuna Akbük Maxeria otelde bir toplantı daha gerçekleştirdik. Sezonu nasıl daha uzun tutabiliriz diye konuşurken, Bodrum Havaalanında ki uçak sayısının arttırılması ve 1 Mayıs olarak belirlenen turizm sezon açma tarihini 1 Marta çekilmesi hakkında konuşuldu. Sonuç olarak ise uçuşlar belirlenen tarihte erken uçuşlara başlayacağı belirlendi. Bu da Didim turizmi için sezonun daha erkene çekileceği anlamına geliyor. Bu olay bana göre bu sene ki en iyi olan şeylerden birisi.
Geçtiğimiz aylarda Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) bizi toplantıya davet ettiler. Toplantı sonrasında sohbet ederken, “Biz federasyon üyesi olmak istiyoruz.” dedim. Ve önümüzde ki dönem içerisinde bizde TÜROFED’in üyesi olacağız olarak konuştuk.

DİDİM, KİMSENİN ARKA KAPISI DEĞİL
Bir süre sonra Türkiye Gelişme Ajansı (TGA) seçimleri başladı. İşin içerisinde yer almam gerektiği için ben de oradaydım. BODER, Marmaris, Fethiye, Didim dörtlü bir ittifak kurduk. Kendi adayımızı çıkardık. Burada Didim’e biraz öteleme yapıldığını gördüm. Didim’e hep üvey evlat muamelesi yapıldığını fark ettim. Ben bunu her yerde söyledim, Didim’de 50bin yatak, 150’ye yakın otel var. Biz artık Aydın’ın ve Kuşadası’nın arka kapısı değiliz. Didim’de 11 tane beş yıldızlı otel var ve bütün oteller turizm belgeli oteller oldu. Biz kimsenin tekelinde değiliz. BODER Başkanı ve Marmaris yanımızdayken, kendi tarafımızdan çok fazla destek göremiyoruz.” Dedi.